Dacia Spring 2026: Schimbare radicală

Dacia Spring 2026: Schimbare radicală

După ce a vândut aproape 180.000 de unități Spring în Europa, Dacia face o mutare strategică majoră, îmbunătățind considerabil mașina electrică accesibilă a continentului. Noul Dacia Spring 2026 vine cu motorizări mai puternice și modificări structurale esențiale.

Performanță și Accelerație Dublă

Cea mai mare noutate constă în introducerea a două motorizări complet noi, care înlocuiesc vechile versiuni de 45 CP și 65 CP:

  1. Spring 70: Dezvoltă 70 CP (52 kW) și atinge 0-100 km/h în 10.3 secunde.
  2. Spring 100: Dezvoltă 100 CP (75 kW) și sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 6.9 secunde.

Noile sisteme de propulsie oferă un spor de putere și cuplu de până la 20% pe plaja de viteze critice (80-120 km/h), îmbunătățind semnificativ dinamica.

Bateria LFP și Stabilitate Structurală

Spring 2026 este echipat cu o baterie nouă de 24,3 kWh (tehnologie Litiu-Fier Fosfat – LFP), a cărei poziționare este acum fundamental diferită:

  • Mutare strategică: Bateria este amplasată acum în podea, între punți, eliminând vechea poziție de sub bancheta spate.
  • Rigiditate și Echilibru: Partea centrală a platformei a fost ranforsată, optimizând distribuția greutății, ceea ce crește rigiditatea structurală și îmbunătățește echilibrul general al vehiculului.

Manevrabilitate și Siguranță Îmbunătățite

Dacia a investit serios în dinamica de rulare. Mașina beneficiază în premieră de o bară antiruliu, alături de noi reglaje pentru amortizoare și arcuri de suspensie (standard pe toate versiunile).

  • Frânare: Sistemul de asistență la conducere a fost întărit, promițând o frânare mai puternică.
  • Jante: Jantele de 15’’ devin dotare standard începând cu nivelul Expression, contribuind la o manevrabilitate mai bună.
  • Aerodinamică: S-au adăugat carenaje în partea frontală, laterală și spate, plus un eleron nou, toate menite să reducă turbulențele de sub vehicul și din jurul hayonului, optimizând eficiența.

Autonomie și Încărcare

Deși autonomia estimată (ciclu mixt WLTP) este de 225 km (pentru versiunile cu jante de 15”), Dacia consideră că aceasta este suficientă, având în vedere că studiile arată că utilizatorii Spring parcurg, în medie, doar 34 km pe zi.

Viteza de încărcare crește, de asemenea:

Tip de Încărcare Putere Timp 20% – 80% (DC) Timp 20% – 100% (AC)
Opțional (DC) 40 kW (față de 30 kW) 29 de minute N/A
Standard (AC) 7 kW Wall Box N/A 3 ore și 20 de minute

Prețuri și Echipări: Pornire de la 16.900 Euro

Prețurile de pornire se mențin la 16.900 Euro, dar configurațiile au fost restructurate pentru a se alinia noilor motorizări:

Versiune Motorizare Dotări Cheie
Spring Essential 70 CP Tablou de bord digital 7″, servodirecție, Cruise Control, Media Control, geamuri față electrice, asistență parcare spate.
Spring Expression 70 CP Essential + Climatizare manuală, Jante 15”.
Spring Extreme 100 CP Expression + Elemente decorative Copper Brown, oglinzi și geamuri spate electrice, Sistem multimedia Media Display cu ecran de 10” (wireless Apple CarPlay™ și Android Auto™).

Rămâne întrebarea: Noul Spring 70, accesibil și îmbunătățit, sau puternicul și agilul Spring 100?

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *