După ce a vândut aproape 180.000 de unități Spring în Europa, Dacia face o mutare strategică majoră, îmbunătățind considerabil mașina electrică accesibilă a continentului. Noul Dacia Spring 2026 vine cu motorizări mai puternice și modificări structurale esențiale.
Performanță și Accelerație Dublă
Cea mai mare noutate constă în introducerea a două motorizări complet noi, care înlocuiesc vechile versiuni de 45 CP și 65 CP:
- Spring 70: Dezvoltă 70 CP (52 kW) și atinge 0-100 km/h în 10.3 secunde.
- Spring 100: Dezvoltă 100 CP (75 kW) și sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 6.9 secunde.
Noile sisteme de propulsie oferă un spor de putere și cuplu de până la 20% pe plaja de viteze critice (80-120 km/h), îmbunătățind semnificativ dinamica.
Bateria LFP și Stabilitate Structurală
Spring 2026 este echipat cu o baterie nouă de 24,3 kWh (tehnologie Litiu-Fier Fosfat – LFP), a cărei poziționare este acum fundamental diferită:
- Mutare strategică: Bateria este amplasată acum în podea, între punți, eliminând vechea poziție de sub bancheta spate.
- Rigiditate și Echilibru: Partea centrală a platformei a fost ranforsată, optimizând distribuția greutății, ceea ce crește rigiditatea structurală și îmbunătățește echilibrul general al vehiculului.
Manevrabilitate și Siguranță Îmbunătățite
Dacia a investit serios în dinamica de rulare. Mașina beneficiază în premieră de o bară antiruliu, alături de noi reglaje pentru amortizoare și arcuri de suspensie (standard pe toate versiunile).
- Frânare: Sistemul de asistență la conducere a fost întărit, promițând o frânare mai puternică.
- Jante: Jantele de 15’’ devin dotare standard începând cu nivelul Expression, contribuind la o manevrabilitate mai bună.
- Aerodinamică: S-au adăugat carenaje în partea frontală, laterală și spate, plus un eleron nou, toate menite să reducă turbulențele de sub vehicul și din jurul hayonului, optimizând eficiența.
Autonomie și Încărcare
Deși autonomia estimată (ciclu mixt WLTP) este de 225 km (pentru versiunile cu jante de 15”), Dacia consideră că aceasta este suficientă, având în vedere că studiile arată că utilizatorii Spring parcurg, în medie, doar 34 km pe zi.
Viteza de încărcare crește, de asemenea:
Prețuri și Echipări: Pornire de la 16.900 Euro
Prețurile de pornire se mențin la 16.900 Euro, dar configurațiile au fost restructurate pentru a se alinia noilor motorizări:
Rămâne întrebarea: Noul Spring 70, accesibil și îmbunătățit, sau puternicul și agilul Spring 100?