Porsche a dezvăluit oficial noul Cayenne Electric, un model care marchează un pas semnificativ în electrificarea gamei sale de SUV-uri, fără a renunța la tradiția performanței. Ceea ce este notabil este decizia companiei de a comercializa noul model electric alături de actuala generație cu motoare termice (inclusiv PHEV), o strategie care va continua chiar și după 2030, oferind astfel clienților o gamă completă de opțiuni de propulsie.
Noul Cayenne Electric va fi disponibil inițial în două versiuni puternice: Cayenne Electric și vârful de gamă Cayenne Turbo Electric.

Performanță și propulsie fără compromis
Ambele modele sunt echipate standard cu tracțiune integrală ePTM (Electric Porsche Traction Management), asigurată de o configurație cu două motoare electrice. Sursa de energie este o baterie generoasă de 113 kWh.
| Model | Putere (Normală) | Putere (Boost/Launch Control) | Cuplu (Launch Control) | 0–100 km/h | Viteză Maximă |
| Cayenne Turbo Electric | 630 kW (857 CP) | Până la 850 kW (1.156 CP) | 1.500 Nm | 2,5 secunde | 260 km/h |
| Cayenne Electric | 300 kW (408 CP) | 325 kW (442 CP) | 835 Nm | 4,8 secunde | 230 km/h |
Versiunea Turbo impresionează nu doar prin puterea extremă, dar și prin funcția „Push-to-Pass”, un buton pe volan care oferă un surplus temporar de 130 kW (176 CP) timp de 10 secunde pentru depășiri fulgerătoare.

Autonomie și încărcare de viteză
Noul Cayenne Electric promite o autonomie de top. Datorită pachetului de baterii de 800V și aerodinamicii optimizate (coeficient 0,25), cifrele WLTP sunt impresionante:
-
Cayenne Electric: Până la 642 km
-
Cayenne Turbo Electric: Până la 623 km
Sistemul de încărcare ultra-rapid pe arhitectura de 800V permite o putere de până la 390 kW DC (cu potențial de 400 kW în condiții optime). Acest lucru se traduce printr-un timp de încărcare de la 10% la 80% în sub 16 minute. În doar 10 minute, se poate adăuga o autonomie suplimentară de peste 315 km.
O dotare EXCLUSIVĂ este opțiunea de încărcare wireless (prin inducție), cu o putere maximă de 11 kW.
De asemenea, sistemul de recuperare a energiei la frânare este extrem de eficient, putând genera până la 600 kW și rezolvând 97% din situațiile de frânare doar prin motoarele electrice.

Design, dimensiuni și confort
Cayenne Electric nu este doar un atlet, ci și un SUV spațios și versatil:
-
Dimensiuni: Lungime 4.985 mm, ampatament 3.023 mm.
-
Portbagaj: Un volum generos de 781 litri în spate, extensibil până la 1.588 litri, la care se adaugă un compartiment frontal (frunk) de 90 litri.
-
Tractare: O capacitate remarcabilă de până la 3,5 tone.
Modelul vine standard cu suspensia adaptivă PASM, în timp ce versiunea Turbo beneficiază suplimentar de PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus). Opțiunile includ direcția pe puntea spate și inovatorul sistem de suspensie Porsche Active Ride.

La interior, cabina este dominată de tehnologie. Sistemul digital include un display OLED curbat (Flow Display) pentru instrumentarul de bord, un ecran central modern și opțiunea pentru un display dedicat pasagerului, completat de un Head-Up Display cu Realitate Augmentată (HUD AR). Confortul este sporit de iluminarea ambientală extinsă, modurile ambientale și plafonul panoramic cu reglaj de luminozitate.

Prețuri și personalizare
În Germania, prețurile de pornire sunt stabilite la:
-
Cayenne Electric: de la 105.200 Euro
-
Cayenne Turbo Electric: de la 165.500 Euro
Porsche oferă opțiuni extinse de personalizare, incluzând 13 culori de caroserie, 9 modele de jante (20-22”), 12 variante de interior și posibilitatea serviciilor Paint to Sample și Porsche Exclusive Manufaktur.

Nu în ultimul rând, noul SUV include funcționalitatea Porsche Digital Key, permițând deschiderea, pornirea și partajarea accesului (cu până la 7 utilizatori) direct de pe smartphone sau smartwatch.


