Dacia dezvăluie SUV-ul Bigster

Dacia dezvăluie SUV-ul Bigster

Dacia Bigster, cel mai mare și cel mai scump model din istoria mărcii. Dacia a publicat primele fotografii și informații referitoare la modelul model Bigster, SUV-ul care duce în premieră marca românească în segmentul compact. Deși are foarte multe asemănări și legături cu Duster, noul SUV are și foarte multe noutăți importante ce trebuie analizate și luate în calcul.

Modelul HYBRID 155 4×2 cu transmisie automată introduce un nou tip de motorizare în gama Renault. Acesta este un hibrid, dar nu de tip plug-in, ce combină un motor pe benzină de 1,8 litri, care dezvoltă 107 CP, cu un motor electric de 50 CP alimentat de o baterie de 1,4 kWh. În plus, sistemul include un alt motor electric, care funcționează ca starter și generator.

Comparativ cu motorul Hybrid 140 de pe Dacia Duster, acest nou motor aduce o putere sporită și un cuplu mai mare, iar bateria este puțin mai mare. Eficiența consumului a fost, de asemenea, îmbunătățită cu 6%. Conform specificațiilor tehnice, acest motor permite deplasarea în modul complet electric.

TCe 140 4×2 manual 6T este un motor pe benzină de 1,2 litri cu 3 cilindri, care dezvoltă 140 CP. Acesta beneficiază de un sistem mild-hybrid pe 48 de volți, care include o baterie de 0,8 kWh, ajutând la îmbunătățirea eficienței.

TCe 130 4×4 manual 6T este, de asemenea, echipat cu un motor pe benzină de 1,2 litri și 3 cilindri, care produce 130 CP. La fel ca și modelul anterior, este sprijinit de un sistem mild-hybrid de 48 de volți și o baterie de 0,8 kWh. Aceasta este singura variantă cu tracțiune integrală din gama prezentată și dispune de un selector de moduri de condus, similar cu cel de pe Duster. Bigster, modelul pentru care este destinat acest motor, are o gardă la sol ridicată, ceea ce îl face la fel de capabil în off-road ca și Duster.

ECO-G 140 4×2 manual 6T este un alt motor nou, destinat atât gamei Dacia, cât și Renault. Acesta este alimentat atât cu benzină, cât și cu GPL, având două rezervoare: unul de 50 de litri pentru benzină și unul de 49 de litri pentru GPL. Motorul de 1,2 litri permite trecerea automată între benzină și GPL, în funcție de puterea necesară în acel moment. Acest sistem oferă flexibilitate în utilizarea carburantului, optimizând performanțele și economia de combustibil.

Dacia păstrează aceleași 4 denumiri pentru nivelurile de echipare:

– Essential
– Expression
– Journey
– Extreme

Motorizările pe benzină vor avea un preț de pornire de sub 25.000 de euro. Bănuiesc că se referă la TCe 140 4×2 aici. S-ar putea ca acel Eco-G 140 să nu fie cel mai ieftin motor acum.

Motorizarea hibrid va avea un preț de pornire de sub 30.000 de euro și se referea la Hybrid 155.

 

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *