Dacia Sandero, unul dintre cele mai populare modele auto din Europa, este pregătit să intre în era propulsoarelor hibride. După ce inițial nu era inclus pe lista modelelor ce vor primi motorizarea Hybrid 140, schimbările din preferințele clienților și succesul comercial înregistrat de Sandero în 2024 au dus la o reevaluare a strategiei.
Cu un motor hibrid de 140 CP și o transmisie automată, această versiune va răspunde cerințelor clienților care caută o soluție prietenoasă cu mediul, dar și confort sporit în utilizare. CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, a confirmat recent că Sandero va primi această motorizare, iar facelift-ul planificat pentru acest an ar putea fi momentul lansării oficiale.
Noua opțiune de motorizare vine în contextul unei strategii clare a Dacia de a folosi componente comune cu Renault, pentru a reduce costurile și a respecta noile reglementări europene privind emisiile de CO2. În prezent, motorizarea Hybrid 140 este disponibilă pe modelul Jogger, iar prețul acesteia sugerează că versiunea hibridă a Sandero ar putea depăși pragul de 20.000 de euro.
Pentru cei care doresc o alternativă mai accesibilă, Dacia ia în considerare introducerea unui motor 1.2 mild-hybrid, care ar putea oferi un echilibru între costuri, performanță și emisii reduse. Această opțiune ar atrage clienți care caută o electrificare ușoară fără a face compromisuri financiare semnificative.
Odată cu generația viitoare, care se estimează să fie lansată în 2028, Dacia Sandero va face pasul către electrificarea completă, folosind o platformă multienergie ce va permite o motorizare 100% electrică. Până atunci, introducerea hibridului reprezintă un pas important pentru Dacia, consolidându-și poziția pe piața auto europeană.