Dacia Jogger, lansată de constructorul de la Mioveni ca succesor pentru Logan MCV și Lodgy, a înregistrat vânzări impresionante în 2023, propulsându-se în topul global al segmentului break/wagon.
Deși unele organizații îl clasifică drept crossover, Dacia Jogger rămâne fidelă segmentului break, având la bază modelele Sandero și Logan.
În momentul lansării, conducerea Dacia a decis să renunțe la denumirea Logan MCV, optând pentru un nume complet nou, Jogger, pentru a stimula vânzările și a atrage noi clienți din segmentul MCV. Acest model a beneficiat de o serie de inovații la nivelul caroseriei, inclusiv o înălțare care a permis un spațiu suplimentar pentru pasagerii din spate și bagaje. În plus, includerea elementelor de crossover, precum protecțiile de plastic ale pasajelor roților și șinele de portbagaj, a poziționat Jogger în segmentul SUV.
Succesul pe piețele internaționale
Aceste ajustări de design și inginerie au făcut din Dacia Jogger un model extrem de popular pe diverse piețe internaționale, depășind nume consacrate din segmentul break/wagon. Conform datelor oficiale Renault Group, analizate de Profit.ro, Dacia Jogger a vândut 94.128 de unități la nivel mondial, depășind VW Passat, care a înregistrat 78.500 de unități vândute, conform analistului Jato Dynamics, Felipe Munoz. În 2023, vânzările Jogger au crescut spectaculos cu 65%, reprezentând aproape 40.000 de unități suplimentare.
În clasamentul global al vânzărilor de break-uri, Jogger a fost depășit de trei modele celebre. Pe primul loc s-a situat Subaru Outback, cu 206.100 unități vândute, apreciat pentru tracțiunea integrală. Skoda Octavia Combi a ocupat locul al doilea, cu 126.300 de unități, înregistrând o creștere de 41% față de anul anterior. Toyota Corolla Touring a fost al treilea cel mai vândut break, cu 109.300 de unități și o creștere de 22%.
Alte modele notabile
Printre primele 10 break-uri vândute în lume, alături de Jogger, se numără și Audi A4 Variant, BMW Seria 3 Touring, Ford Focus, VW Golf Variant și Audi A6 Avant.
Dacia Jogger, cu o lungime de aproape 4,60 metri și disponibilă inclusiv în versiunea cu șapte locuri, este primul model Dacia echipat cu motorizare hibridă, combinând un motor pe benzină de 1.6 litri cu un motor electric. Totuși, modelul a fost penalizat de EuroNCAP, primind doar o stea la testele de siguranță, din cauza absenței alertelor de centură de siguranță pentru ultimele două locuri de pe rândul al treilea de scaune.