La Busan International Mobility Show, Hyundai a prezentat noul său model electric, Hyundai Inster, cunoscut în Coreea sub numele de Hyundai Casper Electric. Această lansare marchează un pas important pentru Hyundai în segmentul vehiculelor electrice sub-compacte, poziționându-se ca un rival serios pentru Dacia Spring. Derivat din modelul pe benzină Casper lansat în 2021, Hyundai Inster promite să ofere o combinație atractivă de inovație și intimitate, așa cum sugerează și numele său, derivat din cuvintele “intimate” și “innovative”.
Design și Dimensiuni
Hyundai Inster se remarcă prin dimensiunile sale extinse, fiind poziționat între mașinile de oraș tradiționale din segmentul A și modelele compacte din segmentul B. Cu o lungime de 3825 mm, lățime de 1610 mm, înălțime de 1575 mm și un ampatament de 2580 mm, Inster este cu 230 mm mai lung și 15 mm mai lat decât Casper-ul pe benzină. Ampatamentul său este cu 180 mm mai mare, iar lungimea portbagajului a crescut cu 100 mm, ceea ce îl face ideal pentru condusul în oraș și ușor de parcat.
Designul exterior al lui Inster este robust și compact, caracterizat de aripi puternice, o bară de protecție high-tech în stil circuit board și o placă de protecție îndrăzneață. Semnătura luminilor de zi cu LED și a semnalizatoarelor de direcție, a stopurilor și a bumperelor pixelate adaugă un plus de personalitate. Clienții pot opta pentru faruri full LED și un exterior bicolor cu acoperiș negru contrastant, iar jantele sunt disponibile în variante din oțel de 15 inci sau din aliaj de 15/17 inci, cele mai mari având anvelope 205/45.
Interior și Tehnologie
Interiorul noului Hyundai Inster impresionează prin spațialitate și versatilitate. Bordul este dotat cu un panou de 10.25 inci, un ecran tactil de infotainment de 10.25 inci cu navigație și un încărcător wireless integrat în consola centrală compactă. Tema pixelilor continuă și la interior, cu grafică pe volan și ornamente personalizate pentru portierele superioare.
Toate scaunele pot fi rabatate plat, inclusiv cel al șoferului, pentru o flexibilitate sporită. Sunt disponibile și scaune față și volan încălzite, iar scaunele din rândul al doilea sunt împărțite 50/50, putând culisa și înclina. Opțiunile de tapițerie includ nuanțe Black, Khaki Brown și Newtro Beige în două tonuri cu tapițerie integrală din pânză.
Spațiul interior este generos, cu 1028 mm pentru cap în față (987 mm cu trapă de sticlă) și 982 mm în spate. Spațiul pentru picioare este de 1050 mm în față și 885 mm în spate, iar volumul pentru bagaje variază între 280 și 351 de litri, în funcție de poziția banchetei din spate.
Performanță și Autonomie
Hyundai Inster este echipat cu o baterie standard de 42 kWh (266 V) și opțional cu una de 49 kWh (310 V). Ambele versiuni sunt propulsate de un singur electromotor, furnizând 71.1 kW (97 CP) în varianta de bază și 84.5 kW (115 CP) în modelul Long Range. Cuplul maxim este de 147 Nm în ambele cazuri. Mașina atinge 0-100 km/h în 11.7 secunde pentru varianta standard și 10.6 secunde pentru cea Long Range, cu viteze maxime de 140 și respectiv 150 km/h.
Autonomia modelului Standard Range este de puțin peste 300 km, iar cea a modelului Long Range atinge până la 355 km (WLTP, cu jante de 15 inci). Consumul de energie mixt este estimat la 15.3 kWh/100 km (WLTP). Utilizând o stație de încărcare DC High-Power de 120 kW, Inster se poate încărca de la 10 la 80% în aproximativ 30 de minute. De asemenea, este echipat standard cu un încărcător de bord de 11 kW, care necesită maximum 4:35 ore pentru o încărcare completă. Opțional, sunt disponibile un sistem de încălzire a bateriei și o pompă de căldură de înaltă eficiență.
Tehnologii de Siguranță și Asistență
Hyundai Inster nu face compromisuri la capitolul siguranță și tehnologie. Modelul oferă o mulțime de funcții avansate de siguranță și asistență pentru șofer, inclusiv iluminare ambientală cu LED-uri în 64 de culori, un cluster digital, un plafon cu o singură atingere și Hyundai Digital Key 2 Touch (NFC).
Tehnologiile ADAS (Advanced Driver Assistance System) includ: Surround View Monitor (SVM), Parking Collision-Avoidance Assist Rear (PCA-R), Blind-spot View Monitor (BVM) și Forward Collision-Avoidance Assist 1.5 (FCA 1.5). Alte funcții sunt Lane Keeping Assist (LKA), Lane Following Assist (LFA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA), Safety Exit Warning (SEW), Smart Cruise Control (SCC) cu Stop and Go, Highway Driving Assist 1.5 (HDA 1.5), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA), Leading Vehicle Departure Alert (LVDA) și Rear Occupant Alert (ROA).
Lansare și Disponibilitate
Noul Hyundai Inster/Casper Electric va fi lansat mai întâi în Coreea în această vară, urmat de piețele din Europa, Orientul Mijlociu și Asia Pacific. Majoritatea echipamentelor și tehnologiilor vor fi livrate standard, iar opțional vor fi disponibile caracteristici suplimentare de confort și design. Prețul de start urmează să fie anunțat.
În viitor, o variantă suplimentară, denumită Inster Cross, se va alătura familiei, oferind un design mai robust, axat pe activități în aer liber.
Hyundai Inster se poziționează ca un concurent serios pentru Dacia Spring, oferind o combinație de inovație, spațialitate și tehnologie avansată într-un pachet compact și eficient. Cu dimensiuni ideale pentru condusul urban, autonomie extinsă și o multitudine de funcții de siguranță și confort, Inster promite să fie o alegere atractivă pentru cumpărătorii de vehicule electrice sub-compacte.