Cu doar câteva săptămâni în urmă, la Salonul Internațional Auto de la Paris, a fost prezentat noul model Bigster, care a captat imediat atenția publicului. Recent, câțiva membri ai comunității Car Spotting de pe Facebook au reușit să surprindă acest model în timpul unor teste pe drumurile din România. Imaginile dezvăluie o mașină care impresionează prin designul său robust și modern, ceea ce a stârnit entuziasmul fanilor mărcii Dacia, dar și al jurnaliștilor auto de pe întreg globul.
Noul Bigster este văzut ca un model extrem de așteptat, având în vedere că Dacia a anunțat că următoarea generație a Dusterului nu va fi comercializată sub brandul Renault, cum a fost în cazul altor modele din trecut. Acest aspect ridică și mai mult interesul pentru Bigster, poziționat ca un SUV accesibil, dar cu caracteristici premium care ar putea concura cu modele mai scumpe din alte segmente.
Modelul HYBRID 155 4×2 cu transmisie automată introduce un nou tip de motorizare în gama Renault. Acesta este un hibrid, dar nu de tip plug-in, ce combină un motor pe benzină de 1,8 litri, care dezvoltă 107 CP, cu un motor electric de 50 CP alimentat de o baterie de 1,4 kWh. În plus, sistemul include un alt motor electric, care funcționează ca starter și generator.
TCe 140 4×2 manual 6T este un motor pe benzină de 1,2 litri cu 3 cilindri, care dezvoltă 140 CP. Acesta beneficiază de un sistem mild-hybrid pe 48 de volți, care include o baterie de 0,8 kWh, ajutând la îmbunătățirea eficienței.
TCe 130 4×4 manual 6T este, de asemenea, echipat cu un motor pe benzină de 1,2 litri și 3 cilindri, care produce 130 CP. La fel ca și modelul anterior, este sprijinit de un sistem mild-hybrid de 48 de volți și o baterie de 0,8 kWh. Aceasta este singura variantă cu tracțiune integrală din gama prezentată și dispune de un selector de moduri de condus, similar cu cel de pe Duster. Bigster, modelul pentru care este destinat acest motor, are o gardă la sol ridicată, ceea ce îl face la fel de capabil în off-road ca și Duster.
ECO-G 140 4×2 manual 6T este un alt motor nou, destinat atât gamei Dacia, cât și Renault. Acesta este alimentat atât cu benzină, cât și cu GPL, având două rezervoare: unul de 50 de litri pentru benzină și unul de 49 de litri pentru GPL. Motorul de 1,2 litri permite trecerea automată între benzină și GPL, în funcție de puterea necesară în acel moment. Acest sistem oferă flexibilitate în utilizarea carburantului, optimizând performanțele și economia de combustibil.
Dacia păstrează aceleași 4 denumiri pentru nivelurile de echipare:
– Essential
– Expression
– Journey
– Extreme