Porsche închide Transfăgărășanul pentru a sărbători 50 de ani de Turbo

Porsche închide Transfăgărășanul pentru a sărbători 50 de ani de Turbo

Porsche va închide Transfăgărășanul în ultimul weekend al verii pentru a marca 50 de ani de la lansarea modelului 911 Turbo. Evenimentul va avea loc vineri, 30 august, și va include o demonstrație spectaculoasă pe unul dintre cele mai frumoase drumuri din lume, apreciat de jurnaliștii auto de prestigiu. Astfel, șoferii care intenționau să traverseze Transfăgărășanul în acea dimineață vor trebui să-și ajusteze planurile. Cei de la Autocritica au scris un interviu cu Cheryl Dimson, cea care a creat în anii ’80, printre altele, versiunea revizuită a logoului „Turbo” folosită și azi de Porsche.

Circulația pe Transfăgărășan va fi închisă temporar între orele 8:30 și 11:30, pe segmentul de drum dintre Conacul Ursului, în județul Argeș, și Bâlea Cascadă, în județul Sibiu, respectiv între kilometrii 105 și 129. În cadrul evenimentului, va exista o pauză de 20 de minute pentru a permite trecerea mașinilor care așteaptă la capetele segmentului închis.

Cu ocazia acestui eveniment, Porsche va aduce pe Transfăgărășan mai multe modele din gama sa, inclusiv modelul electric Taycan, alături de legendarele 911 Turbo. Tehnologia Turbo a fost introdusă pe modelul 911 în 1974, preluată direct din lumea curselor și implementată pentru prima dată pe o mașină de serie. Aniversarea a 50 de ani a modelului 911 Turbo este marcată și prin lansarea unei ediții speciale, denumită 991 Turbo 50 Years, bazată pe modelul Turbo S din 2019, care omagiază designul original prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din 1973.

Totuși, această celebrare nu vine într-un moment ideal pentru companie. După listarea la bursă din 2022, Porsche se confruntă cu dificultăți financiare, influențate de scăderi ale vânzărilor pe piețe majore, precum China și SUA. În primele luni ale anului 2024, vânzările au înregistrat un declin semnificativ, cu o scădere de peste 30% în China, cea mai mare piață a mărcii până de curând. În acest context, Porsche a fost nevoită să-și revizuiască previziunile financiare pentru anul 2024, anticipând venituri mai mici decât cele prognozate inițial și un randament operațional al vânzărilor în scădere.

De asemenea, întârzierile în lansarea unor modele cheie, precum noua generație Macan, au afectat negativ performanțele vânzărilor. Modelul Macan, care era cel mai vândut din portofoliul mărcii, a suferit întârzieri din cauza problemelor legate de dezvoltarea software-ului pentru noile sale versiuni electrice. Această situație a contribuit la o scădere generală a vânzărilor, mai ales pe piețele asiatice.

În plus, vânzările modelului electric Taycan au fost afectate de o piață aflată în așteptare și de preferința consumatorilor pentru modele mai accesibile, în detrimentul mașinilor ultraluxoase. Tensiunile dintre CEO-ul Porsche, Oliver Blume, și unii acționari, legate de dubla sa funcție de CEO la Porsche și VW Group, au accentuat și ele presiunile asupra companiei.

Ca urmare a acestor dificultăți, Porsche și-a ajustat obiectivele financiare și planurile de electrificare pentru 2030, revizuindu-și așteptările privind vânzările și introducerea modelelor complet electrice. Aceste provocări evidențiază complexitatea perioadei prin care trece constructorul german, chiar în timp ce sărbătorește o etapă importantă în istoria sa cu lansarea 911 Turbo.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *