Zilele trecute am ajuns întâmplător la Ateneu, în București, și m-am oprit câteva minute să văd cu ochii mei un monopost McLaren expus chiar acolo. Nu era orice mașină, ci una din actualul sezon de Formula 1, decorată cu logo-ul Băncii Transilvania pe aripa față. E parte din parteneriatul pe care BT l-a anunțat cu echipa McLaren, odată cu participarea la Marele Premiu al Ungariei.
La eveniment s-a spus că Banca Transilvania va continua să fie sponsor McLaren și în 2026, dar ce mi s-a părut interesant este că nu vorbim de o simplă poză pe afiș: sigla BT va apărea pe monoposturi, pe căștile piloților și chiar pe volan.
Mașina expusă era cea a lui Oscar Piastri. Am fost impresionat de cât de masive sunt roțile în realitate (apropo de asta, anvelopele Pirelli sunt Made in Romania)– la televizor nu par deloc atât de mari. Și aripa față, cu toate elementele aerodinamice complicate, pare mult mai lată și agresivă văzută de aproape. E prima oară când am avut ocazia să văd un monopost de Formula 1 din sezonul curent expus în România. De obicei, astfel de expuneri aduc modele vechi, de prin sezoanele trecute.

Am observat că, pe lângă BT, pe mașină mai sunt și alți sponsori din zona financiară: OKX (platformă crypto) și Airwallex (plăți digitale). Nu-i de mirare, sportul ăsta a devenit un magnet pentru brandurile de tehnologie și servicii financiare.
Mi-a plăcut inițiativa Băncii Transilvania. E genul de colaborare care face Formula 1 mai vizibilă la noi, nu doar ca spectacol TV, ci ca experiență directă pentru public.




