Doi reprezentanți ai managementului de top al Renault Group anunță la Salonul Auto de la Paris, unde Dacia a prezentat în premieră mondială SUV-ul Bigster, că modelul nu va fi vândut de marca Renault sub propriul brand. De ce este important: E pentru prima dată când un model Dacia nu este preluat automat de marca franceză.
„Dacia Bigster nu va fi vândută sub brandul Renault!”, a anunțat Bruno Vanel, vicepreședinte Renault Group, cel care răspunde de strategia de produse a mărcii franceze.
El a spus direct că Duster va fi introdus pe mai multe piețe internaționale cu sigla Renault, dar acest lucru nu se va întâmpla și cu Bigster. Același lucru a fost confirmat ulterior de Ivan Segal, director de vânzări și operațiuni al mărcii Renault la nivel global. „Nu există niciun plan pentru Bigster la marca Renault. Avem mai multe modele ce vor fi lansate pe piețele internaționale, dar Bigster nu se află printre ele”.
Șeful vânzărilor Dacia, Xavier Martinet, spune că modelul Bigster are o misiune foarte importantă, să cucerească noi clienți pentru grupul Renault. „Acum câțiva ani nimeni n-ar fi spus că plătește 30.000 de euro pentru un model Dacia. Astăzi avem Bigster, care oferă același raport valoare preț cu care Dacia ne-a obișnuit, în segmentul C, în care mașinile s-au scumpit de la 29.000 de euro, cât costau în urmă cu ceva ani, la 38.000 de euro cât costă astăzi”, spune Martinet.
El arată că marca are cel mai bun procent de reținere a clienților, 68%, din Europa. Inevitabil, o parte vor dori să cumpere un SUV mai mare. „Vor fi 5%, 10%? Nu am nicio idee, dar vor fi doar o mică parte”, a spus șeful Dacia, care a confirmat că brandul românesc de automobile încă mai recrutează clienți de pe piața de second-hand. Sunt aproximativ 30%, dar procentul a fost mult mai mare în trecut.